Astazi am gasit un moment de ragaz si mi-am dorit tare mult sa va impartasesc din experienta mea in Lefkada, insula considerata a fi Caraibele Greciei.  Suprafata insulei este de 336 kmp si adaposteste o sumedenie de plaje, inchise in mici golfuri, total diferite intre ele. Insula este una muntoasa, iar majoritatea drumurilor catre plaja le-am facut pe  strazi inguste, de munte. Cele mai frumoase plaje sunt si cel mai greu accesibile.  Considerate a fi unele dintre cele mai frumoase plaje din lume, situate pe coasta vestica a insulei, Porto Katsiki, Kathsima si Egremni atrag cei mai multi turisti. Apa trece de la turcoaz la verde smarald printr-o multime de nuante, este limpede si destul de adanca. Cea mai usoara intrare in mare se gaseste in Nidri.

Tot in Nidri se afla si punctul de plecare in croaziera.  Frumoasa croaziera dureaza intre 7 si 9 ore si cuprinde vizite la Porto Katsiki, Egremni, Kefalonia, Ithaca, Meganisi, Madouri si Skorpios.

La Porto Katsiki si la Ithaca lui Ulise se permite doar coborarea pentru inot. Experienta este una extrem de placuta, cu atat mai mult cu cat apa straluceste ca un smarald si te imbie sa cobori pentru a o intalni. (Noi am mers si separat la Porto Katsiki. La fel va recomand si voua. Va va cuceri.)

20160819_121134 ITHACA

Pe Insula Kefalonia se debarca pentru aproximativ 2 ore. Tavernele cu baklava, limonada si inghetata sunt frumos amenajate, iar ospatarii foarte primitori. In port se gasesc si magazine cu obiecte hand-made, posete si sandale grecesti, precum si alte frumuseti de achizitionat ca amintiri.

KEFALONIA 4 KEFALONIA

In Meganisi, vaporul se opreste la locul pesterii lui Papanikolis. Aceasta pestera a fost folosita de catre capitanul Latridis pentru a-si ascunde submarinul in timpul celui de-al doilea razboi mondial.

PESTERA

Insula Skorpios a apartinut milionarului grec Aristotel Onassis. Acesta a cumparat Skorpios in 1962 pentru 3 milioane de drahme grecesti. Insula a devenit cunoscuta dupa ce a gazduit nunta acestuia cu fosta doamna a SUA, Jacqueline Kennedy, in octombrie 1968. Athina Onassis, nepoata milionarului grec, a vandut insula in 2013 catre un magnat rus. Aceasta a fost evaluata la peste 200 milioane de dolari. Plaja insulei se numeste Jacqueline Kennedy, iar intreaga insula arata ca o fortareata.

SKORPIOS

Lefkada este cunoscuta si pentru viata de noapte activa. In statiunea Nidri se afla cluburi de noapte, cluburi de karaoke, terase si restaurante. Tot din Nidri am plecat si la petrecerea de noapte pe vapor. Tematica era white party, iar la plecare, fiecare pasager de pe vas a primit cate un balon alb. Inaltarea baloanelor albe in imaginea apusului si a aprinderii luminilor pe terasele din port ne-a oferit o imagine de pastrat in suflete. Am dansat, am coborat pe plaja, unii dintre noi au facut baie in marea calda:), si am revenit in port in jur de ora 01.00.  A meritat fiecare secunda!

WHITE PARTY VAS WHITE PARTY

Insula este cunoscuta indeosebi ca o statiune pentru tineri, prin natura activitatilor pe care le ofera: kiteboarding, surf, paragliding, ATV, snorkeling, scuba diving si foarte multe altele. Am incercat si noi o parte:)

paragliding

Va recomand cu drag o excursie in Lefkada. Veti gasi acolo o varietate de posibilitati de petrecere a timpului, o multime de plaje ce concureaza prin frumusete, multa mancare buna, petreceri, croaziere si … peripetii:)

VASILIKI

Tip: Cea mai frumoasa priveliste este de la Templul lui Apollo!

APOLLO

Tip 2: Ca sa nu fiti obositi cand ajungeti in Lefkada, faceti o oprire la Salonic sau la Meteora. (Noi am oprit in ambele locuri)