Agenţia de turism Must Travel GalaţiAgenţia de turism Must Travel Galaţi
Ai uitat parola?

Cum a fost vacanta mea in Cipru, Insula Afroditei

beaches-paphos-cyprus-1

Luna septembrie…de cand o asteptam :) Visam sa pot pleca in mult dorita vacanta din Cipru, Limasol.
Pe 12 septembrie, la ora pranzului, am ajuns la destinatie. Eram nerabadatoare sa merg cat mai repede la plaja, sa ma pot bucura de soare si sa ma relaxez ascultand valurile marii.
Limassol este al doilea oras ca marime din Cipru si atrage foarte multi turisti in fiecare an. Plaja de aproximativ 3 km si imprejurimile sale formeaza zona turistica a orasului, iar aici restaurantele, barurile, cluburile si magazinele sunt foarte numeroase. Turistii nu se pot plange de lipsa de activitate in oras. De la vizitarea obiectivelor turistice si pana la cumpararea suvenirelor sau distractiilor nocturne, Limassol ofera cate ceva pentru fiecare.

Image result for limassol

Plimbarile de seara pe faleza orasului erau o adevarata placere. Simteam cum marea imi mangaie parul si cum privelistea imi bucura sufletul. Ei bine … sa iesim din zona de visare si sa revenim cu picioarele pe pamant. Am continuat plimbarea incercand sa aleg ce sa savurez. Am ales, pentru inceput, un porumb copt cu putin unt. Un deliciu :).

Image result for faleza limassol

Pentru ca nu aveam prea multe zile la dispozitie, am decis sa scot maxim din ele  si sa imbin mersul la plaja cu vizitarea altor locuri impresionante. Toate peisajele constituie un amestec de istorie si de mister. Unde mai pui ca privelistea era mereu uimitoare, iar inotul prin apa cristalina era un vis implinit!

In cazul in care vrei sa te adapostesti putin la umbra pe la orele pranzului (stiu ca nu sunt recomadate orele de plaja :) gasesti cu usurinta copaci sub care sa te poti bucura de putina umbra si racoare .

De-a lungul plajei, pe cateva sute de metri,  gasesti multe magazine tip mini market, de unde va puteti aproviziona cu cu o larga varietate de produse alimentare, chiar si romanesti.

Zona in care am fost cazati a fost relativ aproape de plaja si oricum drumul nu mi se parea lung caci avea ce sa-mi capteze atentia: florile superbe si palmierii din gradinele caselor si  blocurilor, precum si pomii plini de fructe.

Image result for flori in gradini cipruImage result for copaci lamai pe marginea soselei

Si cum zilele noastre de vacanta treceau destul de repede, a venit randul plimbarilor spre Phaphos, unde aveam de vizitat multe locuri ce promiteau a fi de neuitat.

Cea mai populara atractie turistica din orasul Paphos este Casa lui Dionis, unde putem admira o colectie uriasa de mozaicuri în culori vibrante. Parte din Situl Arheologic Paphos, ce contine o sumedenie de ruine greco-romane, Casa lui Dionis este un exemplu excelent al maiestriei din acea perioada. Cladirea este numita după zeul Dionis, ce apare în multe dintre mozaicurile din casa, care infatiseaza scene din mitologia greaca.

Image result for Paphos este Casa lui Dionis

Mormintele Regilor, aflate lângă orașul Paphos, sunt, de fapt, o necropola uriasa ce dateaza din secolul al IV-lea i.Hr. Mormintele au fost cioplite in piatra și decorate cu coloane dorice. In ciuda numelui, nu exista dovezi ca vreun membru al familiei regale este inmormantat in acest loc. In schimb, necropola era locul de veci pentru aristocratii din vechiul Ptolemaic. Aceste morminte sunt unice în Cipru, fiind influentate de traditia egipteana cand se credea ca mormintele ar trebui sa semene cu o casa.
Related image

Dupa ce  am vizitat cu mult interes zona arheologica ne indreptam spre Piatra lui Romeo sau stancile Afroditei.

Legendele spun ca in acel loc s-a nascut Afrodita, zeita dragostei si frumusetii. S-a zamislit din valurile marii inspumate si s-a lasat purtata catre tarm intr-o cochilie de scoica.
Petra Tou Romio (Piatra lui Romeo) este un alt loc superb, care iti fura privirile. Stancile sunt inconjurate de apa cristalina, iar locul este numai bun pentru scuba diving. Petra Tou Romio este asociat cu eroul bizantin Digesnis Akritas, care cu puterea sa iesita din comun a pravalit in mare blocurile masive de piatra pentru a-i tine la distanta pe cei ce doreau sa jefuiasca locurile.
Vacanta mea in Cipru s-a incheiat foarte repede, insa mi-a sadit in suflet extrem de multa bucurie. A fost exact asa cum m-am asteptat: relaxant, cuceritor si plin de poveste. Voi reveni cu drag pe acele meleaguri! Si sper sa se intample curand!

Despre autor

avatar

Consultantul tău în vacanţe minunate

12 Postări

S-ar putea să vă placă

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Toate campurile sunt obligatorii.